Publicēta: 15:32 29. jūlijs, 2022

Mazumtirdzniecības apgrozījums jūnijā Latvijā samazinājies par 0,7%

Rīga, 29.jūl., LETA. Latvijā mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad jūnijā, pēc kalendāri koriģētajiem datiem, salīdzināmās cenās samazinājies par 0,7% salīdzinājumā ar 2021.gada attiecīgo periodu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija pieaugums par 2,8%, kamēr nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmērs, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,2%, bet autodegvielas - par 8,6%.

Salīdzinot ar 2021.gada jūniju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā - par 31,4%, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos - par 8,2% un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā - par 5,2%. Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos - par 12,7%, mazumtirdzniecībā stendos un tirgos - par 12,2% un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā - par 8,2%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, šogad jūnijā salīdzinājumā ar pagājušā gada jūniju pieauga par 20,3%.

Savukārt 2022.gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli koriģētiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,5%.

Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija kritums par 0,2%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,0%, bet autodegvielas mazumtirdzniecībā bija pieaugums par 0,4%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā - par 10%, kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā - par 4,6% un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos - par 3,7%. Vislielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā - par 4,4%, apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā - par 4,2% un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos - par 2,8%.

2022.gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 3%.

https://infogram.com/mazumtirdznieciba-latvija-1g3qnmxzndzj2lw?live

  • LETA