Publicēta: 16:44 11. oktobris, 2024

Tūristu skaits Rīgā atgriežas pirms kovida līmenī

Rīga, 11.okt., LETA. Tūristu skaits galvaspilsētā atgriežas pirms "Covid-19" līmenī, šodien preses konferencē informēja Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV).

Tūristu skaits, kas nakšņo viesnīcās, nākamgad sasniegšot 2019.gada līmeni, bet tūristu skaits, kas nakšņo dzīvokļos, šo līmeni sasniegs jau šogad.

Kā preses konferencē informēja Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūras (RITA) direktors Fredis Bikovs, šogad septiņos mēnešos viesnīcās Rīgā nakšņojuši 617 647 tūristi, kas, salīdzinot ar 2023.gadu, ir par 14% vairāk.

Kā skaidroja Ķirsis, Covid-19 nav būtiskākais iemesls, kādēļ iepriekš samazinājies tūristu skaits. Beidzoties pandēmijai, cilvēki iznāca no mājām un atsāka ceļot. 

Savukārt pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā Rīga zaudēja aptuveni 200 000 Krievijas un Baltkrievijas tūristu, kas neatgriezīsies, līdz ar to Rīga šos tūristus cenšas aizvietot ar Rietumeiropas un Skandināvijas tūristiem.

RITA Starptautiskās sadarbības un mārketinga pārvaldes vadītāja Linda Pede informēja, ka šogad tūristu piesaistei aģentūra izlietojusi aptuveni 1,5 miljonus eiro. Aktīvākās kampaņas bijušas Polijā un Skandināvijas valstīs.

Visas kampaņas devušas plānotos rezultātus, turklāt atsevišķos segmentos tos pārsniegušas.

Ķirsis piebilda, ka būtiski ieguldījumi tūristu piesaistei ir arī atbalsts lielo pasākumu rīkošanai, piemēram sporta sacensībām un mūzikas festivāliem.

Kā ziņots, šodien RITA notika preses konference, kurā informēja par 2024.gada tūrisma datiem Rīgā un līdz šim organizētajām kampaņām tūrisma veicināšanai, kā arī par plānoto ziemas kampaņu.

Pašvaldības aģentūra "Rīgas investīciju un tūrisma aģentūra" izveidota 2021.gadā. Tās galvenais mērķis ir nodrošināt ilgstspējīgu un caurskatāmu investīciju un tūrisma veicināšanu pasaulē, tai kalpojot par vienu kontaktpunktu jebkurai ārējai ieinteresētajai pusei, tostarp investoriem, uzņēmumiem, tūristiem un iedzīvotājiem; sniegt informāciju, risināt problēmas un nodrošināt plaukstošu un ilgtspējīgu vidi uzņēmējdarbības attīstībai, tādējādi atbalstot esošos investīciju projektus, kā arī piesaistot jaunus, veicinot tūrisma attīstību un Rīgas starptautisko atpazīstamību.

  • LETA